söndag 4 mars 2012

Pingvinparad


I Facebookgruppen "vi sytokiga" har de sytt pingviner. Flera veckor efter alla andra lyckades jag äntligen bli färdig med mina. Sydde först den röda och gröna och fick sen efter det en beställning på två till.

 Väldigt lätta att sy och relativt snabbt gick det när man väl kom igång. Mina blev dock lite vinda och skeva, men it adds to the charm, tycker jag..
 Allt, utom de färgglada tygerna på magen, är återbruk. Gamla knappar, det svarta var ett restaurangförkläde en gång i tiden och vadden är från en prydnads kudde som gjort sitt.
 De är sydda efter ett gratis mönster som man kan ladda ner här, det tycker jag ni ska göra. För ack så söta de blev och väldigt populära bland barnen.. 
Och visst kan de pryda även ett vuxenrum... Tänk er en pingvin på fönsterbrädan..

16 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Wow, wow, wow!! Dom är verkligen helt underbara! Vill du skvallra om var du hittat mönstret?

Erica sa...

http://www.purlbee.com/purl-bee-penguin/

Suss sa...

Så söta! Hur höga blir de? Roligt med återbruk med, då blir det extra kul sömnad tycker jag. :-)

Erica sa...

inte så höga.. Ca 20 cm. Men man kan ju välja att förstora när man skriver ut, då blir de ju större.. Funderar på att göra det.

Annika Berg sa...

otroligt söta pingviner! Kul att du delade av mönstret :)

Kerstin sa...

Jättefina! Vill också sy...

CreandoPhoto sa...

Kära nån! Såå söta! Ett utmärkt tips inför kommande småbarnskalas :)
Man tackar!
Kramar

Fangoria sa...

Jättefina!! =) Jag laddade hem och har skrivit ut mönstret sen det var på facebook, men inte kommit längre än så. Men man blir ju mer sugen att ta tag i det för varje pingvin man ser, och här var det fyrdubbelt! =)

Wivi sa...

Ååååh vilka söta pingviner. Det mönstret måste jag bara ladda ner.
Tack för tipset.
Kram

Jenny sa...

Helt enkelt dunder-underbara!!! Vill ha!

HH JaJa! sa...

Jag håller med de andra här! :)

hennihenni sa...

Vilket tufft gäng :) Härliga färger!

Sytt o sånt sa...

Riktigt charmiga!!!

Randiga Tråden sa...

Det var det sötaste jag sätt på länge.

Annette - MyRoseValley sa...

Tuffa ping pings. Skitsnygga helt enkelt.:D

Ullis sa...

Jätte fina!
En fundering, vart har du hittat det gröna tyget? Helt fantastiskt fint!!