måndag 4 juli 2011

Minikjolar

Igår var en sån där dag då jag bara behövde göra något utan att tänka på vad jag gör. Även fast hela familjen har semester och att det är alldeles underbart att få vara tillsammans så blir man trött av att leka hela dagarna. Jag är inte van helt enkelt att vara igång på det sättet som krävs när man är med barnen. Stora killen har dessutom slutat sova sin lunchvila och det är nytt även för oss föräldrar. Så igår kväll var helt enkelt en kväll då jag var helt slut och behövde få stänga in mig själv i syrummet och bara göra.
Har tidigare skrivit om att jag försöker göra slut på mitt tyglager, så igår drog jag fram fyra olika tyger ifrån trikåhyllan och gjorde några minikjolar.
 Jag hade inget mönster utan klippte ut en rektangel, ca 25x60cm. Fållade nedtill och vek in ca 5 cm upptill och trädde in resår.
 Dammade av min Cover Pro maskin som inte blivit använd på över ett år. Har till och med haft funderingar på att sälja den, men ack så fint det blir. Ska nog använda den lite mera framöver istället för att låta den stå längst in.
 Härliga kjolar i härliga färger. De blev i storlek 92 ungefär och jag vet en liten liten tjej som de skulle passa prima på.
Det är tacksamt att sy i trikå, det syns inte så mycket när man råkar sy lite fel. Helt perfekt för en småbarnsmamma som är trött ända in i själen ibland :)

5 kommentarer:

Gila sa...

Så söta den är!

Retro Elephant sa...

De blev jättesnygga!

//Lina

Petra / Popetotrora sa...

Jättesöta kjolar! Och klart att du ska använda cover pron lite mer! Jag drömmer om att ha en egen... :-)

sorkmor sa...

Superfina kjolar, och älskar jeansen längre ner!

Malin o. Ante sa...

Och den lilla tjejen blev SÅÅ glad över sina nya kjolar!!! Hon öppnade paketet med ett ojojojojooooj - och stooora ögon!!!
Den blåa skulle på på en gång - fast vi satt fast i bilstolen :-)
Tack bästaste du!