tisdag 19 juni 2012

Muddjeans till vuxen, mig alltså..


Jag fortsätter på temat att utmana mig själv med att sy mina egna kläder. Nu har jag färdigställt ett par muddjeans som jag har haft i tankarna ett tag men inte kommit till skott med. Visste inte riktigt vilket mönster jag skulle använda mig utav tills jag en dag slogs av att längst in i garderoben ligger det ju ett par muddjeans som aldrig blir använda för att de är för korta i benen och lite för låg midja för min smak. Jag gillar liksom inte när man böjer sig fram och att man då visar hela önskebrunnen bak. Så jag sprättade upp de i sömmarna, förlängde benen och höjde midjan en aning och så vips hade jag ett mönster klart!

Jag gjorde inte några utsvävningar direkt med detaljerna. Vågade helt enkelt inte göra det på mina första byxor. Det blev två fickor fram och två bak och lite dekorativa sömmar men mer vågade jag mig inte på.

 Svart mudd i midjan och knytband.

 Blev i det stora taget väldigt nöjd, men midjan blev kanske lite för hög. Nån cm lägre hade varit perfekt. Och knytbanden kanske jag tar bort då de egentligen inte behövs. Och jag kommer definitivt sy fler. Kanske ett par i svart som blir lite "finare" och som man kan ha på jobbet. Skönt klädd på snyggt sätt.
Trevlig sommar och vi ses när vi ses!

20 kommentarer:

Unknown sa...

Men så fina! Å lapptäckena nedan är ju helt Lovely, jag borde göra något liknande någon gång i framtiden... typ det kommer aldrig hända :-D

AttenKattenNoa sa...

Jättefina muddisar! Just ett par sådana vill jag också sy... kanske denna sommaren händer det?!? Verkligen fina!

AttenKattenNoa sa...

Jättefina muddisar! Just ett par sådana vill jag också sy... kanske denna sommaren händer det?!? Verkligen fina!

Katharina sa...

Dom där ser ju både sköna och snygga ut!

Fangoria sa...

Åh himla fina!

Emsters Alster sa...

Jättesnygga, bra gjort!

Camilla sa...

Sååå snygga!

CreandoPhoto sa...

Jättefina!!!!! Åh, så duktig du är. Jag slutar aldrig att impas av dig. Grymt!
Kramar

hennihenni sa...

Snygga! Gillar fickorna med svart kantband. Det är förresten svårt det där med den perfekta midjehöjden men nu har du ju ett bra mönster att utgå från i framtiden!

Veronica sa...

Men åhhh!! VILL HA! Verkligen jättefina! Jag kommer aldrig ens i närheten av det där=) Bra jobbat!

Anonym sa...

Så jäkla snygga! Kan man beställa!?!
Johanna W

Sandra. sa...

Snygga!

metamorphosis sa...

Snyggt - och så smart att sy egna brallor precis som du vill ha dem!

inpirationen tar fart... ;)

ExD sa...

Jättefina byxor! Visst är det kul när man får till sina byxor precis som man vill ha dem?!

Marie sa...

Vilka fina byxor, har tittat runt lite i din blogg, vad mycket fint du gjort!

Denice sa...

Supersnygga! Så imponerande att sy egna jeans!

Joanna sa...

Men vilka fina!! Verkligen jätteduktig du!! Jag vill också ha :)

Anonym sa...

Ursnygga! Kan man beställa???//Lena

Unknown sa...

Disney and Pixar are hermes outlet in final negotiations to acquire the film rights to fendi outlet the Edgar Rice Burroughs hermes replica novel series John Carter of Mars.

Anonym sa...

Hej jag undrar vars du har köpt dom där byxorna med mudd dom var Gätte fina! Eller har du gjort dom skälv????