tisdag 16 november 2010

Fick ett paket med posten.

Beställde den här boken ifrån Amazon och igår kom den, tog bara en vecka. När jag bestämde mig för att jag ville ha boken hade den ännu inte släppts i sverige. Strax efter jag lagt min order och betalat så fick adlibris in boken. Men det gör inget, eftersom dollarn är så låg nu så blev det faktiskt billigare för mig att beställa den från usa, inkl. frakt.

 Tiita vilka fina bilder. Åh, läste hela boken igår kväll från pärm till pärm och nu kommer jag nog bli proffs på det här med lapptäcke och kviltning. Så otroligt bra beskrivet steg för steg hur man gör.

In progress..
Håller på med en virkning men garnet tog slut. Och tyvärr verkar det som just det garnet är slut överallt, och inkommer i januari igen. Vad typiskt va?!?! Jag som hade tänkt mig ha den klar innan jul. Ja ja.

1 kommentar:

Annette - MyRoseValley sa...

Åååååhhh, den boken har jag suktat efter länge. Den verkar urspännande och är säkert fullproppad med ögongodis. En annan bra bok me super duper instruktioner om hur man gör lapptäcken är Jane Brockets Teh Gentle Art of Quilt Making. Helt super. Hennes val av tyger är lite galna i min smak men hennes instruktioner och laid back stil är super duper.