torsdag 26 maj 2011

Hemlisbytet

Det var verkligen inte igår som jag skrev i bloggen. Det har gått nästan en månad sen förra inlägget. Det är alltid lite hektiskt på vårkanten och iår har det varit en solresa, slutprov och antagningsprov som tagit upp all min tid. Och inte för att tala om den underbara solen som kom tillslut. Vem vill sitta inne och sy och pyssla då?!
En sak som har gnagt lite är det dåliga samvete mot min hemlisvän, som skickade mig ett underbart paket som jag blev så otroligt glad över att få. Jag har inte bloggat om det ännu trots att det var några veckor sen det kom.. Bättre sent än aldrig antar jag men ändå.. Förlåt.
Paketet kom från Tjohalia en för mig helt ny blogg men vad duktig hon är. Storebror hjälpte mig att öppna paketet och skrek först av lycka över att se den gröna tröjan, sen av att se byxorna med traktorer på.. Sen blev han djupt olycklig när han insåg att byxorna inte var hans utan lillebrors. Nu har jag lovat honom att sy något med en traktor på, och då blev han lite gladare. Sen hittade han chokladasken och hans lyckliga jag kom tillbaka. Han är allt en liten chokladoman..
Fick ett luffarshack också som var helt perfekt till vår semester, nåt att roa oss med när barnen sov sina dagsvila.
Verkligen ett stort tack Tjohalia! Jag och mina barn blev jätteglada!

Inga kommentarer: